Info

avatar Jestem MateM z miasta Dębica/ Darmstadt (Hesja). Od 2008 roku na rowerze przejechałem: 103627.17 w tym 14628.70 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.05 km/h
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Mapa przejechanych dróg- aktualizacja 2022








button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 120 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 138 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 143 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 206.7 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 124.6 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 173 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 154 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 135 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 141 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 99 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 138 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 164 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 201 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 166 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 148 km button stats bikestats.pl Najdłuższa wycieczka: 104 km

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy MateM.bikestats.pl

Archiwum bloga

skype downloadLicznik wizyt na stronę
Flag Counter
Dane wyjazdu:
106.10 km 6.50 km teren
h km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:26.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Przewyższenie:910 m
Kalorie: kcal

Góra Chełm-schrony kolejowe w Stępinie i Strzyżowie

Sobota, 14 lipca 2012 · dodano: 17.07.2012 | Komentarze 0

Przewyższenie:910 m



Jednodniowa wycieczka krajoznawcza po Pogórzu Strzyżowskim
Przejazd niebieskim szlakiem pieszym przez górę Chełm i rezerwat przyrody o tej samej nazwie-schron kolejowy w Stępinie-schron kolejowy w Strzyżowie-Wielopole Skrzyńskie.

Trasa z racji odległości i przewyższenia odpowiednia jest dla kolarzy z pewnym przygotowaniem kondycyjnym.



Trasa ma swój początek w centrum Dębicy, skąd ścieżką rowerową przy ul. Krakowskiej oraz ulicami Leśną i Kawęczyńską docieramy do ściany lasu. Nieco wcześniej na przejeździe pokonujemy obwodnicę miasta.

Podjeżdżamy drogą gruntową


W Stępinie kupiłem bilet wstępu do schronu i pocztówkę, po budowli można się poruszać rowerem. Obiekt monumentalny, robiący wrażenie. W środku przyjemnie chłodno. W schronie zagadał do mnie kolarz, który rekreacyjnie przyjechał tutaj z Krosna.
Z panem sprzedającym bilety uciąłem sobie miłą rozmowę o drugiej wojnie i Stępinie dowiadując się wielu ciekawych rzeczy. Nie wiedziałem np. że schron ten był w latach wojny zamaskowany, obsadzony sztucznymi drzewami tak aby z lotu ptakami nie różnił się zbytnio od lesistej okolicy.


Fot. Schron tunelowy w Stępinie


Fot. Wnętrze schronu tunelowego w Stępinie

Jazda po schronie w Stępinie: 4 x 380 m= 1.5 km

Główną trasą przez Wiśniową docieram do Strzyżowa. Orientując się mapą lokalizuję schron na przedmieściach, w pobliżu dworca pkp. Schron ten Niemcy wybudowali przekopując się przez wzgórze. Na miejscu chłopak pilnujący wejścia, będący w zastępstwie, niestety niewiele mógł mi powiedzieć o historii tego obiektu. Problemem od lat tutaj jest przeciekająca woda ze wzgórza do wnętrza schronu, niestety koszty remontu obiektu są potencjalnie tak wielkie że na razie nikt nie chciał się w taki remont zaangażować.

W pobliżu wejścia znajdował się równie ciekawy tunel instalacyjny, znacznie mniejszy o podobnej budowie.


Fot. Wnętrze schronu tunelowego w Strzyżowie


Fot. Wejście do tunelu instalacyjnego


Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa echcz
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]